2008年6月9日星期一

一首好听的歌

近来两天,由于一部连续剧的关系,让我和蔚同时间喜欢上了剧中的一首英语经典插曲。。。

柔和的旋律,加上有意思的歌词,让我们两都不甚喜欢。。。于是便趁着午餐休息时间上网找了找这首歌的歌词。。。

Over The Rainbow

Somewhere over the rainbow
Way up high
And the dreams that you dreamed of
Once in a lullaby

Oh somewhere over the rainbow
Bluebirds fly
And the dreams that you dreamed of
Dreams really do come true

Someday I'll wish upon a star
Wake up where the clouds are far behind me
While trouble melts like lemon drops
High above the chimney tops
That's where you'll find me

Oh somewhere over the rainbow
Bluebirds fly
And the dreams that you dare to
Oh why, oh why can't I?

Oh someday i'll wish upon a star
Wake up where the clouds are far behind me
Where trouble melts like lemon drops
High above the chimney tops
That's where you'll find me

Oh somewhere over the rainbow
Way up high
And the dreams that you dare to
Oh Why, oh why can't I?

蔚,把这一首歌点播给你。。。

3 条评论:

蓝双子 说...

歌词很熟悉.. 忘了是哪首歌..

匿名 说...

我是智胜,第一次来坐坐,也谢谢你在我的部落留言。你喜欢的是版本是谁唱的?我喜欢张韶涵的版本,很轻,很柔,很静的感觉:)

蓝色心情 说...

蓝双子:这是《公主小妹》剧集里的一首插曲,由张韶涵唱出。。:)

智胜:哈哈,和我一样,我也是听了张韶涵的版本,才开始喜欢上这首歌。。。之后听了其他的歌手的版本,觉得少了那么一点点的韵味。。:)